Βελτίωση του ύπνου με βελονισμό

7 Μαρτίου, 2016 Mingmen No comments exist

Βελτίωση του ύπνου με βελονισμό
Ποιος είναι ο ορισμός της αϋπνίας;

 

 

Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές από μια ομάδα ιατρών, αϋπνία είναι η δυσκολία στο να κοιμηθείς ή να παραμείνεις κοιμισμένος, ακόμα και όταν άτομα έχουν την ευκαιρία να το πράξουν. Τα άτομα με αϋπνία μπορεί να αισθάνονται δυσαρεστημένοι με τον ύπνο τους και συνήθως αντιμετωπίζουν ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα: κόπωση, χαμηλή ενέργεια, δυσκολία συγκέντρωσης, διαταραχές της διάθεσης, και μειωμένη απόδοση στην εργασία ή στο σχολείο.

 

 

Πόσο καιρό διαρκεί η αϋπνία;
Η αϋπνία μπορεί να χαρακτηριστεί με βάση τη διάρκειά της ως Οξεία αϋπνία ή ως Χρόνια αϋπνία .
Η οξεία αϋπνία είναι σύντομη και συχνά συμβαίνει λόγω των συνθηκών της ζωής (για παράδειγμα, όταν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε το βράδυ πριν από τις εξετάσεις, ή μετά από μια μέρα με άγχος ή όταν έχετε ακούσει μια κακή είδηση).
Η χρόνια αϋπνία διαταράσσεται ο ύπνος που λαμβάνει χώρα τουλάχιστον τρεις νύχτες την εβδομάδα και διαρκεί τουλάχιστον τρεις μήνες. Οι χρόνιες διαταραχές αϋπνίας μπορεί να έχουν πολλές αιτίες. Αλλαγές στο περιβάλλον, ανθυγιεινές συνήθειες ύπνου, την εργασία σε βάρδιες, άλλες κλινικές διαταραχές, καθώς και ορισμένα φάρμακα μπορεί να οδηγήσουν σε ένα μακροπρόθεσμο μοτίβο ανεπαρκούς ύπνου.

 

Βελτίωση του ύπνου με βελονισμό2

 

Πώς βελονισμός μπορεί να να βελτιώσει τον ύπνο

 

 

Ο βελονισμός βελτιώνει τις λειτουργίες του σώματος και προωθεί τη φυσική αυτοίαση διεγείροντας συγκεκριμένες ανατομικές περιοχές – που συνήθως αναφέρονται ως σημεία βελονισμού.
Η Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική βασίζεται σε μια αρχαία φιλοσοφία που περιγράφει το σύμπαν, και το σώμα, από την άποψη των δύο αντίθετων δυνάμεων: yin και του yang. Όταν αυτές οι δυνάμεις είναι σε ισορροπία, το σώμα είναι υγιές. Αυτό που κάνει η θεραπεία με βελονισμό είναι να φέρει σε ισορροπία αυτές τις δύο δυνάμεις.
Αρκετές κλινικές μελέτες έχουν δείξει ότι ο ώτοβελονισμός, (βελόνες τοποθετούνται σε διάφορα σημείο στο αυτί) είναι αποτελεσματικός στη μείωση των συμπτωμάτων της αϋπνίας, όπως δυσκολία στο να κοιμηθεί και να απομένει ο ασθενής κοιμισμένος.
Επίσης Κλινικές μελέτες υποστηρίζουν ότι ο ώτoβελονισμός βοηθά στην βελτίωση της ποιότητας του ύπνου σε ηλικιωμένους ασθενείς και, ενδεχομένως, σε υγιείς ενήλικες όλων των ηλικιών. Μια μικρή κλινική μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι η θεραπεία με βελονισμό μπορεί να βοηθήσει με άπνοια στον ύπνο.
Έρευνες έχουν δείξει ότι ο βελονισμός μπορεί να:
αυξήσει την νυκτόβια ενδογενή έκκριση μελατονίνης (Spence et al 2004).
αυξάνει το περιεχόμενο του νιτρικού οξειδίου, συμβάλλοντας στην προώθηση της φυσιολογικής λειτουργίας των ιστών του εγκεφάλου, η οποία θα μπορούσε να βοηθήσει στη ρύθμιση του ύπνου (Gao et al 2007).
αυξάνει την εγκεφαλική ροή αίματος (Yan 2010)
μειώνει την δραστηριότητα του συμπαθητικού νευρικού συστήματος, και συνεπώς αυξάνει τη χαλάρωση (2009a Lee)
ρυθμίζει τα επίπεδα των νευροδιαβιβαστών όπως η σεροτονίνη, νοραδρεναλίνη, ντοπαμίνη. Ως εκ τούτου, αλλάζει τη χημεία διάθεση τους εγκεφάλους για να βοηθήσει να αυξήσει τη χαλάρωση και μείωση της έντασης .

 

 

Προληπτική Φροντίδα

 

 

Οι ακόλουθες αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη της αϋπνίας:

 

 

  • Τακτική άσκηση – καλύτερα όταν γίνεται πριν από το δείπνο. Η άσκηση δεν πρέπει να γίνει πολύ κοντά στην ώρα του ύπνου, επειδή μπορεί να προκαλέσει ανησυχία.
  • Αποφυγή καφεΐνης, ειδικά μετά το μεσημέρι, και η νικοτίνη.
  • Τακτική έκθεση στον απογευματινό ήλιο. Αυτό βοηθά στην απελευθέρωση της μελατονίνης.
  • Εξάσκηση σε τεχνικές μείωσης του στρες, όπως η γιόγκα, ο διαλογισμός, ή βαθιά χαλάρωση.
  • Η έγκαιρη θεραπεία της αϋπνίας μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη ψυχιατρικών διαταραχών, όπως η κατάθλιψη.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.